Söndagsfrulle!

Goder eftermiddag, kära vänner!

Har inte haft tid att kommentera morgonens/förmiddagens frukost förrän nu. Som vanligt är det Axon som står för receptet, som jag sedan modifierat en aning efter tycke och smak, men kanske framförallt min aptit. Han vill ju för hundra gubbar att man ska hålla sig mätt till långt fram på eftermiddagen *ironi*. I början på veckan försökte jag följa upplägget till punkt och pricka. Förutom det faktum att jag blev spyfärdigt välfylld, kunde jag efter sista tuggan konstatera att det tagit drygt en timme att få i mig lite mat. Och då menar jag verkligen "få i mig" maten, någon njutning eller smaskiga sensationer var det inte frågan om. Det skall visserligen tilläggas att frukost inte är my cup of tee; jag har alltid haft svårt för att börja dagen med torra brödbitar, hästfoder och underutvecklade kycklingar. Men det kan ju inte vara rimligt att man dag ut och dag in ska sitta och tvångsmässigt föra ner ett till ägg i strupen, bara för att få i sig lite extra energi. Idag provade jag därutav 'Den Optimala Byggarfrukosten' i en något angenämare variant:




bestående av
- 1.5 dl fiberberikade havregryn
- 2 dl minimjölk
- 25 g cashewnötter
- 10 g bananchips
- 5 g russin

- 2 rågbröd
- 2 skivor kalkonpastrami
- 1 tomat

- 2 hårdkokta ägg
- kaviar

- 1 äpple

- 1 portion vassleprotein

- 1 glas vatten

Jag tänkte så gott som varje dag försöka använda mig av det här konceptet, som uppgår till i runda slängar 1000 kalorier. Observera att jag enbart testat den optimala byggarfrukosten i frånvaro av tidsbrist, under mornar då jag haft hela dagen på mig (bokstavligt talat). Om det var svårt att klämma i sig allt förut, är det nog ingenting jämfört med hur det blir under de kommande veckorna...

Kommentarer
Postat av: Güu

breakfast for champions

2010-08-31 @ 22:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0