Träningsrapport 3/12 -10

Tid: 15:25 - 16:45 Hann med överraskande lite med tanke på hur länge jag var där. Kan nog härledas till upptagna redskap och för mycket snick-snack med klasskamraterna, som också lyfte skrot.

Muskelgrupper: Test axlar (jag kan ju fortfarande inte vara säker på att axeln håller)/biceps

Gym: Friskis & Svettis, Eriksberg

Uppvärmning: Rotatorcuffen

Betyg: 7/10

Sittande militärpress
30 x 10
50 x 7
55 x 3 + 1 pass PB
45 x 10
47.5 x 5,5
42.5 x 8
40 x 9

Tänkte köra enarms hantellyft. Precis innan jag skulle börja fick jag emellertid tips om en annan övning, vars interna beteckning var Monstret. Efteråt var det inte svårt att förstå varför...

Dubbelt hantellyft (åttan)
Det går i korta drag ut på att man börjar med 8-kiloshantlarna, gör åtta lyft, sänker till 7-kilos, gör åtta lyft, sänker till 6-kilos, gör åtta lyft osv ända ner till man bara har armarna kvar att lyfta och då kör man på till fail.

Andra setet började jag på sju kilo och tredje gick jag ner till sex. Repetitionerna utan hantlar landade på mellan 12 och 20 (beroende på hur trött jag var)

Jag kände mig helt mörbultad i axlarna och hade egentligen ingen kraft kvar. De många seten i militärpressen och den nya övningen tog ut sin rätt.

Enarms hantelpress
20 x 6
17.5 x 8

Scottcurl
20 x 10
40 x 10
50 x 1 + 1 pass PB
42.5 x 4
35 x 8

21:an
Det finns ingen 27-kilos stång, men jag var ändå sugen på att öka. Så det fick bli nästa nivå.
30 (var tvungen att vila inför de sju fulla repetitionerna)

Skivstångscurl (drop)
32 x 8 + 22 x 10 + 12 x 12

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0