Träningsrapport 8/12 -10

Tid: 18:55 - 20:05

Muskelgrupp: Rygg/Mage

Träningspartner: Sprang på herr Dead-Lift (idag igen!) Föga förvånande höll han till vid den fria stången. Utan att fundera hakade han på mitt upplägg i både marklyft och chins.

Gym: Friskis & Svettis, Eriksberg

Betyg: 8/10

Raka marklyft Första gången någonsin
Uppvärmning 60 x 8
Uppvärmning 60 x 8
90 x 12
105 x 7
100 x 8
100 x 8

Jag hade verkligen fler repetitioner i kroppen, men greppet satte stopp. Trots dragremmar mäktade jag inte med fler än åtta. Av någon outgrundlig anledning (hand)svettades jag, som den hormonstinna pojkspoling jag är. På ett sätt alltså ett styrkebesked: det var inte den tänkte målgruppen som tackade för sig, utan något så trivialt som fingrar och handleder. Har aldrig kört raka marklyft förut, men jag kan nog säga redan nu att jag tycker det raka alternativet känns mer i ryggen än vad den vanliga gör. Hade ganska böjda knän, eftersom det var ländryggen jag fokuserade på, inte lårens baksida.

Chins (med vikthjälp)
8
10
9

Brett latsdrag
50 x 10
72.5 x 6+2

Sedan vet jag inte vad som hände. När jag vände kroppen och förberedde mig för det andra arbetssetet hade en hårdrockar-dricka-getblod-typ bytt ut det breda greppet mot ett smalt. Jag ville inte vara ofin, så jag frågade snällt om jag fick köra när han vilade (med smalt grepp.)

Smalt latsdrag
65 x 8
62.5 x 9+1
65 x 8

Brett grepp igen
60 x 12
65 x 9

Skivstångsrodd
70 x 12
80 x 10
80 x 10

Sit-ups på bänk
25
25
25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0