Projekt: Boot Camp -10

Kommande vecka är schemabrytande på Donnergymnasiet, i alla fall för dess äldsta elever. Dessa så kallade Arbetsplatsstudier (APS), tidigare under benämningen Arbetslivspraktik (ALP), genomgörde jag redan, ja, vad kan det ha varit, HT -08? Så jag är ledig, trots att jag hade höstlov för två veckor sedan. Vad passar väl bättre då än att viga veckan åt träning, träning och åter träning?

Frysen är fylld, kylen likaså och motivationen är på topp. Har nu bränt av två pass i rad - ingen större prestation i sig, men mer ska det bli. Jag planerar nämligen att "döda tid" med en form av träningsläger. Deltagaren är jag själv, coachen är jag själv och träningspartner varierar från pass till pass. Enligt mina beräkningar blir det tio dagar i rad fyllda av fysisk aktivitet.

För att undvika överträning:
- håller jag stenkoll på min kost. Utångspunkten är hellre för många än för få kalorier
- ser jag till att sova ut varenda natt. Minst tio timmars sömn!
- jag kommer förmodligen att bli ganska sliten, så eftermiddagslurer tillåts vid behov
- planerar jag passen så att varje muskelgrupp får vila minst 48 timmar innan nästa
- vilar så mycket jag bara kan innan och efter varje träningspass. Mycket film utlovas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0