Träningsrapport 10/11 -10

Tid: 18:15 - 19:25

Träningsform: Bred rygg/mage

Gym: Friskis & Svettis, Eriksberg

Betyg: 9/10

Latsdrag (brett) Har aldrig lyckats kombinera vikter och kontakt så mycket som idag!
70 x 10
75 x 6 + 5 Instruktör Borgvall ville prompt hjälpa till
70 x 8 + 1
65 x 10
65 x 8

Straight-arm pulldown



Värdelöst! Vem kom på att man skulle stå sådär framåtlutad? Det var första gången jag körde den här övningen, så det kändes lite ovant, ruskigt likt en vanlig push-down för triceps. Men detta utförande såg et ut så här:
12.5 x 15
20 x 15
25 x 12
22.5 x 15

Då kom instruktör Borgvall (återigen) och gav mig hjälp på traven. Han stod istället rakt upp, vilket inte alls aktiverade överarmens baksida i samma utsträckning. Då såg det ut så här:

15 x 15
17.5 x 15
17.5 x 14

Skum övning, må jag säga. Fick nyss om det på Kolozzeum, där någon eftersökte alternativ till de "vanliga" v-form-övningarna.

Hantelrodd Snart kan jag inte köra denna övning längre - hantlarna räcker helt inte. På 40 kg kändes det som att jag hade två-tre repetitioner kvar på varje set, men satsade i stället på kvalitet.

37.5 x 12
40 x 10
40 x 10

Lustigt, jag tyckte inte att jag fuskade överhuvudtaget...

Skivstångsrodd (riktigt framåtböjd)
50 x 15
60 x 15

Sit-ups på boll
+ 15 kg x 35 Bubba Jr stod vid glasväggen och bara matade på med grimaser som bara signalerade "Fortsätt!"
Men det tycker jag blev lite många, så ökade vikten
+ 20 kg x 25
+ 20 kg x 25

(Lutande sit-ups på bänk)
20

Cable crunch (stående, raka ben, ryggstöd)
15 x 30
32.5 x 25

Ball-bench-crunch (internt kallad BBC)
Design: Filip Gårdelöv och jag själv

Det är precis som det låter: man placerar en pilatesboll på en bänk (med fotstöd) och gör vanliga crunches.

+ 10 kg x 25
+ 5 kg x 25

Brände av ett riktigt bra ryggpass. Latsdraget går verkligen framåt! Om jag orkar ska jag köra bred rygg på lördag igen. Magpasset blev, som sig bör, en jävla röra. Ambivalent som jag är, sprang jag runt och funderade på vilken övning jag skulle köra. När jag väl kommit fram till någon var den så tråkig, eller så dålig, att jag kvickt hoppade till nästa.

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0