Träningsrapport 17/11 -10

Tid: 18:00 - 19:05

Träningspartner: Daddy 'O och en annan (okänd) Old Boy

Muskelgrupper: Rygg och pyttelite mage

Gym: Friskis & Svettis, Eriksberg

Betyg: 8/10

När jag märkte att den fria stången med ställning var upptagen av en medålders man (troligtvis ungefär lika gammal som min far) frågade jag vänligt om jag fick köra med honom. När han frågade "vilken övning som stod på programmet", varpå jag svarade marklyft, replikerade han med ett leende snabbt "vad bra, då kan vi träna tillsammans. Hade egentligen tänkt skippa marklyft, men nu gav du mig en anledning." Han såg ut att vara i ganska god fysisk konditition, så det kom inte som en överraskning att han ville köra enligt mitt schema:

Marklyft
Uppvärmning 60 x 8
Uppvärmning 80 x 8
110 x 8 korrekt utförande
120 x 6 tappade ryggen efter fjärde repetitionen
115 x 6 För att använda min partners ord: halvdant

Nej, marklyften var inget vidare idag. Var obeskrivligt seg i både kropp och sinne efter en slapp Donner-onsdag. Jag vaknade så klart med tidens gång, men jag kände aldrig den där riktiga motivationen. Bättring, Jansson!

Brett latsdrag den givna favoriten för latissimus dorsi
Uppvärmning 40 x 15
70 x 9
75 x 7 + 1
80 x 5 + 1
65 x 12
70 x 8
65 x 9 + 1 superstrikt!

Smal skivstångsrodd (vikterna angivna inklusive stången (20 kg)
60 x 15
75 x 12
80 x 10
85 x 10

Pappsen är benhård med att det är 70 minuter som gäller, så det blev inte mycket till magpass. Hann bara med två set. Men det är väl bättre än ingenting, antar jag...

Abdominal
52.5 x 15
57.5 x 10 PB

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0