Träningsrapport 24/11 -10

Tid: 70 minuter

Gym: Friskis & Svettis, Eriksberg

Träningspartner: Borgmästarn (endast marklyft)

Muskelgrupper: Rygg/Mage

Betyg: 8/10

Den fria stången var upptagen när jag äntrade gymmet, så jag fick köra ryggpasset i omvänd ordning. Aldrig testat att lägga marklyften sist, men det gjorde ett positivt intryck. Under den första delen kunde man liksom bygga upp en motivation som nådde sin kulmen när det var dags för marklyften. Som ett resultat av ovanstående var jag ruskigt taggad det andra setet. De 12 (!) seten knäböj igår kändes verkligen i lårens framsidor, föga förvånande, men jag kämpade på ändå efter bästa förmåga. Satsade på strikta repetitioner med låg skaderisk, dvs utan att "tappa" ryggen, och låg således i huvudsak under 8 reps.

Brett latsdrag
45 x 15
75 x 10
80 x 8
70 x 12
70 x 11

70 kg känns lättare och lättare. Nu kan jag utan tvekan göra 3 x 8 STRIKT!

Smalt latsdrag
70 x 8
65 x 10
65 x 10

Det blir mer sällan och sällan nuförtiden! Jag upplever att det tar så ofantligt mycket på biceps bracchi, varpå poängen lite går förlorad. Men det är ju såklart så att ju smalare man håller, desto mindre tar det på latsen. Men anledning till att jag då och då kör det smala latsdraget är att det pumpar som sjutton precis i muskelfästet mellan latsen och axelns baksida.

Maskinrodd (enkel fattning - en arm i taget) likadan fast inga fria vikter


75 x 14
92.5 x 12
97.5 (fullt magasin) x 10 PB

Marklyft
70 x 10
130 x 5 ostrikt, MAX 2 godkända
120 x 6 strikt
130 x 3 strikt

BBC
+ 10 kg (bakom huvudet) 3 x 15

Fytusan, vad jobbigt det var! Sista setet kändes det som att jag skulle få en bristning i magmuskulaturen. *Thumbs up!*

Benspark 1 set
Snabba, korta till fail (40 st)





 

 

 



 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0