Upplägg (version 3.0)

Efter att snart ha slutfört min första träningsvecka efter skada och sjukdom har jag insett i vilka rörelser jag är begränsad. Jag har till exempel svårt att "skjuta" armarna ut från kroppen, samt ovanför huvudet, vilket givetvis gör bröst- och axelträningen lidande. Att idag ligga och bänkpressa med uppemot 100 kg på stången är av den anledningen helt uteslutet. Däremot har jag märkt att om man tränar smalbänk är värken i axeln nästan överkomlig. Detta leder inte bara till att jag får revidera mina målsättningar, utan jag tvingas lägga om min träning helt och hållet.

Måndag: Bröst (flies) + triceps + biceps

Onsdag: Rygg/mage

Fredag:
Axlar (hantel-/kabellyft) + biceps + triceps

(Lördag): Bred rygg

Söndag:
Ben/mage

Som synes väljer jag att träna armar två gånger i veckan, för nu jävlar ska det byggas stockar till armar! Får se hur länge det håller innan jag blir övertränad, men det är ett senare problem :) Fick ändra plats på rygg- och benträningen för att ryggträningen på söndagen inte skulle krocka med bicepsträningen på måndagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0