Kycklingwok á la "hämtmat"

Jag börjar sakta men säkert intressera mig för matlagning, som innan var bland det tråkigaste jag visste...När inspirationen sinar går det alltid att plocka fram denna gamla favorit: den omåttligt populära kycklingwoken. I vanliga fall brukar jag bara bryna fjäderfät, hälla i grönsakerna och koka ris till. Idag ville jag emellertid, måndagen till trots, testa en ny variant.



Jag började, som brukligt, med att steka fem kycklingfiléer (matlåda FTW!) till de fått färg. Sedan slängde jag i tre påsar Santa Maria:s Wok Sauce med smak av citrongräs och ingefära. När det fått puttra ett tag adderade jag ett paket Santa Maria Wok Noodels, cirka 500 gram grönsaker och lät det gå färdigt. Det är lika enkelt som det låter!

Och inte bara det, jag känner inte skillnad på detta och det man kan hämta på den lokala thaien.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0