Proteinpannkaka i ugn

Haha; saker blir inte alltid som man tänkt sig. Jag hade planerat ett megalass med proteinpannkakor (efter eget recept, bestående av:

10 hela ägg orkade inte dela på vita och gula
3 dl Body Science Diet Fuel Choklad
1.5 liter mellanmjölk
2.5 krm salt
10 msk keso
2.5 tsk vaniljsocker
10 valnötter
och slutligen
3.5 dl havregryn

+ hemmagjord "sylt" på lätt mixade bär och keso

Har förvisso använt mig av samma tillagningsanvisning innan, men då i betydligt mindre proportioner. Dagens resultat blev, hur ska jag uttrycka det... pannkaka! Nu i efterhand kan jag konstatera att jag troligen gått in med i alla fall en halv liter mjölk för mycket. Smetens konsistens skulle utan tvekan kunnat liknas vid vanligt kranvatten. Jag stekte och stekte, men det var helt och hållet omöjligt att få fason på skiten (som för övrigt liknar utsläppen från Reningsborg).

Då kläckte min käre mor en, vid första anblick, utmärkt idé. Varför inte hälla över allt i en form och in i ugnen.
 


Sagt och gjort! Där inne fick den stå i trekvart, sedan orkade inte min tomma magsäck vänta längre. Jag var så hungrig vid det laget att jag otvivelaktigt hade kunnat äta lappskojs, men det här var f-n inte bättre. Det kändes som att knapra mannagrynsgröt med inslag av proteinpulver och en tjock hinna på toppen. Det blev drygt en liter smet kvar som jag ställde in i kylen, vilken jag kan använda till ett nytt försök imorgon efter gymmet.

Så här såg det ut efter mycket om och men:



Det ser betydligt godare ut än vad det var...











Kommentarer
Postat av: Alex

Alltså, det LÄT ju hur gott som helst! Smakade det inte bra menar du? Kanske blir bättre om man steker gojjan, hm?

2010-11-16 @ 23:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0