Träningrapport 12/9 -10

Tid: 18:05 - 19:20

Muskelgrupper: Bred rygg/mage

Träningsperiod: Uppstart/teknikträning

Gym: Frskis & Svettig, Eriksberg

Betyg: 9/10

Uppvärmning: Rodd 5 minuter

Inledning
Ett tydligt tecken på att man förkovrat sig i Ronald Dean "Big Ron" Colemans filmer är när så kallat negerdunk florerar i tränings-mp3:n. Hip hop, R ´n B & fan och hans moster är egentligen bland det värsta jag vet och går definitivt fetbort, i ALLA sammanhang. Jag vet inte hur ni ställer er till oväsendet, kära läsare, men i alla fall jag själv tar starkt avstånd från män som drar sina AmEx Gold mellan skinkorna på alltför överexponerade flickor.

Ni får ursäkta, jag gled i från ämnet en aning. Vad jag tänkte säga var att jag, hör och häpna (!), faktiskt har slängt in ett verk av ovanstående (niggaz med grillz) i min SanDisk. Vad då, undrar ni. När jag somnade framför Unbelievable (Ronnie Coleman) imorgon, såg jag (innan ögona slöts) Mr. Olympia lyfta skrot till tonerna av DMX - What's My Name. Vet inte rikigt vad det är, jag blir bara råtaggad när jag hör den.
 



Efter att ha pumpat låten på repeat de 15 minuterna det tar till Eriksbergsanläggningen, kände jag riktigt sug att sätta i gång. Passet som sådant var riktigt bra; har, som bara för att ta ett exempel, inte känt sådan kontakt i ryggen sedan urminnes tider. Det ter sig inte omöjlit att framgången idag kan härledas till min fokus på närvaro i den specifika muskeln, i stället för motsatsen där man vill slaska på så mycket som möjligt utan en tanke på kontroll eller rörelseutslag.

Latsdrag (brett) bröstet putade ut lika mycket som ryggen svankade.
40 x 15 lika mycket uppvärmning som regelrätt runda
55 x 10
60 x 9
6 x 8 + 1
55 x 8 + 2
50 x 12

närvaro utan dess like! I samtliga 6 (!) set. Kändes aldrig som att jag fick nog; tre omgångar blev fyra, fyra blev fem och så vidare.

Smal skivstångsrodd (v-handtag)
Vikterna anges exklusive stång (20 k)

40 x 20 alldeles för lätt, men fan vad den tog!
60 x 15
60 x 12 + 3
55 x 15
55 x 12

Innehar fortfarande första-platsen som min absoluta favoritövning för latissimus

Hantelrodd
30 x 10
32.5 x 9

har dessvärre avsevärt mycket svårare att utföra övninen på vänter sida än höger, vilket till viss del troligen kan förklaras med att jag nog är svagare

Bred skivstångsrod (handflator uppåt)
45 x 20
60 x 17

Benspark (+ fas bestående av 15 reps upp mot taket)
30
30
30

Sit ups (höga ben mot vägg)
+ 5 kg

20
25
30

Abdominal (magmaskin)
45 x 20

Kommentar
Uteslöt marklyften eftersom benen ska tränas imorgon. Då börjar dessutom det "riktiga" upplägget så jag vill vara fit for fight till 110 % imorgon. Det gjorde faktiskt inget, för jag svettades som en gris ändå. Den övriga ryggmuskulaturen fick icke desto mindre bekänn färg, i synnerhet i de många seten latsdrag. Känns äntligen som att tekniken är på antågande...

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0