Träningsrapport 15/9 -10

Tid: 13:50 - 15:30 nästan en halvtimme för långt, men vad ska man göra när Gusten är oljad i käften?

Muskelgrupper: Ben/Obliques

Partner: Gustav "Grodslukar'n" Ohlsson

Träningsperiod: Uppstart/teknikträning

Gym: Friskis & Svettig, Eriksberg

Betyg: 8/10 tendenserna till "good-morning" (se bild nedan) i slutet av varje set knäböj drog ner ett i övrigt utmärkt pass

Uppvärmning: 5 minuter löpning

Benspark (3 lätta uppvärmningsset)
42.5 x 12
45 x 10
47.5 x 8

Min "mentor", Axon, har lärt mig att man med fördel kan köra benspark före knäböj. Resultatet är, inte helt oväntat, en imponerande mjölksyra.

Knäböj ("ass to grass")
70 x 10
 

80 x 7
75 x 8
90 x 3 PB


70 x 8

som framgår av både filmerna, såväl som inledningen ovan, har jag en del svårigheter att behålla svanken genom hela rörelsen. Förbättring kommer förhoppningsvis automatiskt med övning...

Step-up
40 x 16
50 x 12
 

55 x 10 PB

Skillnaden redan efter andra gången går inte att jämföra! Balansen, kontrollen, känslan är på en helt annan nivå

Benpress (med utlåsning)

200 x 9


210 x 7 PB så mycket vilja!


Vadpress (i släden) + 15 korta, snabba efter varje avslutat set

137.5 x 15


157.5 x 15
177.5 x 15 PB

Side bend (stående med hantel)
35 x 15
35 x 15
37.5 x 15

Bålrotationer på bänk
+ 5 kg x 40
+ 10 kg x 30
+ 10 kg x 30

 (tillbakalutandes sittande på en plan bänk med en vikt i armarna)

Jag måste faktiskt få stoltsera med att det var många personbästan idag. Kan tänka mig att det till stor del bör förklaras i att Gusten var med och motiverade mig med både glada tillrop och kameran i högsta hugg. Lite smolk i glädjebägaren är dock den undermåliga bålstabiliteten i knäböjen. Men what the hell, jag är nöjd ändå!

 

 

 



 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0