Träningsrapport 20/9 -10

Tid: 15:20 - 16:35

Muskelgrupper: Bröst/triceps

Partner: Sleepy weasel

Träningsperiod:
Styrka

Gym: Friskis & Svettig, Eriksberg

Betyg: 8/10

Uppvärmning: Min egen skulderuppvärmning, smithpress 45 kg x 12 reps

Bänkpress (smith) tyckte den kändes riktigt bra sist, så den fick förnyat förtroende
85 x 4
efter första setet kände jag en oroväckande värk i vänstra axeln. Men det hindrade inte mig från att fortsätta på den inslagna vägen ändå.
90 x 2 PB jag borde kanske lyssnat på kroppen för den ihållande smärtan blev allt intensivare. Skönt med PB dock!
92.5 x FAIL äh, inget att bry sig om. Jag tänker inte skylla på axeln, för som synes orkade jag härda ut i de efterföljande omgångarna
80 x 5 självförtroendet något naggat efter fadäsen i förra setet, men tyckte det gick ganska bra ändå
77.5 x 5 + 1 tack för hjälpen, Vesslan!

Bench dips
Uppvärmning Kv x 10 st

bad Vesslan, i likhet med bildbeskrivningen ovan, lägga vikter på mina lår

+ 35 kg x 10
+ 40 kg x 8
+ 45 x 7.5

genomgående för alla set var en brutal kontakt i armens baksida. Här är det ass to grass som gäller, inga jävla discorörelser!

Sned smithpress
65 x 4 + 1 väl tilltaget!
57.5 x 8
60 x 5

Maskinpress
65 x 6

Hantelflies (tunga)
15 x 8
17.5 x 5
15 x 8

Smalbänk (z)
45 x 7.5
50 x 5
45 x 6

Push-down (med ryggstöd)
35 x 6
35 x 6
35 x 6

Dubbel hantelpress (över huvud)
35 x 5
32.5 x 6
32.5 x 6

Vi får hoppas att värken i axeln bara är temporär, men det här känns inte bra. Måste ha snedbelastat i smithbänken på något vänster. I sådana här lägen är det tur att man är bekant till en duktig sjukgymnast. Har kontaktat henne för att be henne kolla på det. Vi får hoppas på det bästa!

Nu får överkroppen vila, i alla fall till på fredag (i bästa fall inte längre än så)...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0