Träningsrapport 26/9 -10

Tid: 17:00 - 18:05

Muskelgrupper: Rygg/Mage

Träningsperiod:
Styrka, med reservation för de axelsmärtor som kan leda till ändringar

Gym: Friskis & Svettig, Eriksberg

Betyg: 9/10

Uppvärmning: Cross-trainer 5 minuter, rotatorcuffen

Bästa ryggpasset på evigheter! Jag har verkligen tagit till mig av de tips jag fått, både angående kontakten med vald muskelgrupp och hur man belastar axelpartiet minst. I latsdraget kände jag verkligen hur ryggen den breda ryggen fick kämpa, allt tack vare att jag lät den göra jobbet, inte armarna.

"Lats machine" var upptagen, så jag satte i gång med lite:

Kabelrodd
50 x 15
80 x 8
90 x 6 PB

Tyckte inte att jag fuskade överhuvudtaget, de höga vikterna till trots. Jag gick ner med skuldrorna inför varje repetition och fokuserade till 110 % på muskelkontakt med latissimus dorsi.

Latsdrag
Brett:
Uppvärmning 45 x 15
65 x 8
60 x 10
60 x 9
62.5 x 8

Smalt:
65 x 6
60 x 8 + 1
60 x 8

Bred skivstångsrodd (rörelse mot naveln)
50 x 20
80 x 12
80 x 12

Lutande sit-ups på bänk
25
25
25

Cable crunch (stående)
25 kg x 35
32.5 x 25
35 x 25

Jag kan nog tacka Lars Fairing för dagens fina pass. Jag tog 3/4 skopa Rage runt trekvart innan och var inledningsvis riktigt taggad. Den höga halten av motivation medförde att jag tog osedvanligt korta pauser mellan seten, oftast inte mer än en minut. Växer inte ryggen på bredden av det här, så gör den aldrig det!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0