Träningsrapport 2/9 -10

Tid: 14:20 - 14:55

Muskelgrupper: Obliques

Träningsperiod: Uppstart/teknikträning

Gym: Friskis & Svettis, Eriksberg

Betyg: -/10 passet kändes inte värdigt ett omdöme

Uppvärmning: Cross-trainer 3 minuter (det var tråkigare än någonsin, så jag prioriterade bort de sista två)

Inledning
Ja, vad ska man säga? För vad kan väl om möjligt gå fel i ett så här meningslöst pass? Jag hade väl lika gärna kunnat sitta och rulla tammarna 35 minuter i stället.

Eller?

Nja, svaret på den frågan är tudelat. Hade jag saknat tron att det skulle ge någonting hade jag inte gått dit. Jag är av den meningen att ett pass på gymmet alltid gör någon nytta, såvida man inte går runt och lallar. Man kan se det så här; jag har har i alla fall testat två helt nya övningar som jag kan komma att få användning av i framtiden...

45 graders side bend
+ 15 kg x 15
+ 15 kg x 15
+ 15 kg x 15

En återvändare från förra veckan. Denna gången emellertid med hälften så mycket överskjutande belastning, varför det kändes betydligt bättre. Men tror egentligen att man skulle kunna sänka vikten ytterligare något kilo. Saknar lite det där riktiga gensvaret från magmuskulaturen.

Lying twist för första gången på Frisk & Svettig kan jag presentera lying twist, en variant till modellen när en passare skjuter benen från sida till sida



I brist på både medicinboll och kroppskontroll fick jag utföra övningen "bar(a)ben(t)." Det gjorde nog i och för sig ingenting, jag tyckte det var svårt som det var ändå.

Kv x 20
Kv x 20
Kv x 20

Måste lära mig att verkligen låta magen arbeta i stället för att bara flytta de nedre lemmarna från sida till sida...

Side crunch (på boll)



Tänk dig helt enkelt att du utför rörelsen på en boll.

Som ni kanske förstår hade jag fullt sjå att hålla ben och armar i styr, de flög runt över lokalen hejvilt. Balansen är ju inte vad den borde vara. Var tvungen att stabilisera benen mot väggen för att överhuvudtaget kunna utföra en antydan av ursprunget.

Kv x 20
Kv x 20

Lade här in en extra övning, i form av en Rotary Torso, en maskin som låter dig förflytta en vikt endast med hjälp av bålen. (Se nedan)



37.5 x 20
42.5 x 15

Placerar sig med stor sannolikhet i topp-tre över gymmets sämsta maskiner. Fattar inte vitsen! Lika lite som att jag inte förstår varför jag valde just den...

Kommentar
För att återvända till frågan som inledde detta inlägg: nej, jag gjorde definitivt mer nytta jämfört med att rulla tummarna. Endast tiden kan utvisa om den vanliga intuitionen visar sig vara korrekt. Min mage brukar ta för vana att visa, ganska intensivt, om den har fått arbeta

Yippie! Imorgon är det dags för veckans favorit. En utförlig rapport är att vänta imorgon kväll...

 

 

 



 

 




 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0