Träningsrapport 5/9 -10

Tid: 16:20 - 17:30

Muskelgrupper: Rygg/Abdominal

Träningsperiod: Uppstart/teknikträning

Gym: Friskis & Svettis, Eriksberg

Betyg: 7/10

Uppvärmning: Marklyft 50 kg x 12 reps

Inledning
Får bli en mycket kort sammanfattning från dagens pass. Jag ska nämligen se på söndagsmatiné i form av Tootsie, 1982, med min gode vän Olof Karlsson och familj. Hade 0 motivation idag, trots både Rage och andra koffeinstinna produkter i omlopp. Yttre omständigheter, en flicka med ett oerhört fördelaktigt utseende, hjälpte i alla fall till lite grand. Men då var jag i princip redan klar...

Marklyft
110 x 9
115 x 7
120 x 6
Teknikträning 90 x 12

Idag var mina lår inte riktigt, klar värdering i underkant, lika slutkörda som förra gången. Därför kunde jag utnyttja benen i högre utsträckning och orkade , som ett resultat av detta, mer vikt.

Excentriska chins gick helt åt helvete! Det var tråkigt, jag blev lat och biceps jobbade minst 100 gånger mer än latsen. Skit!

Kv x 6
Kv x 6

Varför jag lade in två set med fotstöd istället...

Chins med stöd
Kv x 15
Kv x 15

Armarna jobbade alldeles för mycket. Bättring, Jansson!

Bred, hög kabelrodd (handflator nedåt)
45 x 15
55 x 12
65 x 10

Äckligt skön! Aldrig testat att köra med det här greppet, men den här får vi definitivt se mer av.

Brett latsdrag faktum kvarstår. I likhet med chinsen har jag svårt att nå hela vägen upp.

65 x 9
60 x 10

EXTRA: smalt v-handtag 70 x 4+2 (fusk)

BBC (Ball-Bench-Crunch) helt och hållet en egen uppfinning. Man lägger helt enkelt en boll på en nedåtlutande bänk. Resultatet är kort sagt outstanding!

Kv x 25
Kv x 30
Kv x 30

Sit ups (ben på boll)
+ 5 kg (bakom huvud) x 30
+ 5 kg (bakom huvud) x 30
+ 5 kg (bakom huvud) x 40

Kommentar
Kass, och åter kass! Hur ska man kunna utvecklas om man saknar motivationen att göra det? Så kändes det verkligen idag...Marklyften får väl ändå sägas vara passets behållning. Hoppas på bättre lycka nästa gång :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0