Träningsrapport 6/9 -10

Tid: 13:00 - 14:10

Muskelgrupper: Bröst/Triceps

Träningsperiod: Uppstart/teknikträning

Gym: Friskis & Svettis, Eriksberg

Betyg: 8/10

Uppvärmning: Skulderuppvärmning (inför dipsen) + 20 x 15 i hantelpress

Inledning
Så var det dags igen - ny träningsvecka på intågande! Är så besviken att jag hade kunnat fälla en tår - min drivkraft är bortblåst som i Katrina, eller någon av de andra stormiga flickorna. Blir förbluffad över hur jag ens orkar stanna kvar i anläggningen. Rage, koffein och energidrycker i all ära, men dessa "hjälpmedel" blir totalt verkningslösa utan lite sprakande glöd i kroppen. Jag behöver något som skjuter in lite kol i förbrännaren, so to speak. Något som får lite fart på gubben, en spark i röven helt enkelt! Jag vill kunna tåga in på gymmet med lika mycket pondus och eftertryck som Ronny Kålman. Men vänta ni bara; snart är det jag som gormar bevingade uttryck likt "lätt vikt!" och "inget annat än en jordnöt!"

Hantelpress
30 x 10
35 x 4+2 de två sista var inte fullständiga och bör knappt räknas alls
30 x 8 tappade två reps jämfört med första set, inte OK!
32.5 x 6 + 15 x 16 underskatta aldrig droppar - även om jag kanske borde kört på typ 20 i andra setet.

Det är sån enorm skillnad på 30 och 35 kg i min hantelpress. Jag menar; 30 hade jag kunnat reppa 8-10 reps x 4 set, men så fort jag vet att det vankas 5 kg tyngre vikt är det som att jag redan gett upp.

Dips satane, vad de tog idag! Är glad nu i efterhand att jag la de som andra övning, annars hade det blivit jobbigt (milt uttryckt.) Nu har jag haft två pass i rad med tidiga dips. Det har gått lika bra (?) varje gång. Men jag ser hellre att jag gör åtta strikta nedgångar än 20, aa, jag vet inte om de är värda att kallas dips. Snubben i fråga, jag nämner inga namn går ner uppskattningsvis 15 graders, slänger med hela kroppen som en antropoid och inbillar sig att han är bäst på gymmet. Allt på en och samma gång!

Kv x 9
+ 5 kg x 7
Kv x 7+1
Med fotstöd x 15

Kabelflies
7.5 x 15
10 x 8+2
Stående 15 x 10

När jag kör stående tenderar jag att hänga mig över handtagen så att det mer blir en pressövning än fly. Nej, borde kanske hålla mig till det jag känner ger bäst; liggande.

Rak smithbänk
50 x 12.5
62.5 x 5.5

Jag var så äckligt trött i framförallt triceps att jag skulle kunna skrika högt som bara den. Det blev inget med det: tog mig i kragen i stället och försökte efter bästa förmåga.

Maskinpress avslutade bröstet, både bildligt och bokstavligt, med tre härliga set i följd
60 x 6 + 40 x 6 + 20 x 12

Sista setet kändes som det gör när man kör ett tungt set på 100, helt jävla otroligt!

Bench dips (extremt djupt, rumpan i backen)
Kv x 10
Kv x 10
Kv x 10




Sån här kontakt har jag inte fått på urminnas tider! Kändes som att överarmens baksida växt ihop med ryggen, precis så vill jag ha det :)

Kabelpress (över huvud)
16 x 12
18.5 x 10
21 x 9

Dubbel hantelpress (liggande)
7 x 12
8 x 11

Push down striktare än striktast!
25 x 14
30 x 9 + 22.5 x 9 + 15 x 12

Gjorde samma sak med mina triceps som maskinpressen gjorde för bröstet: dödade.

Kommentar
Jag var lika motiverad inför dagens skrivstund som jag var under passet. Men det är bara att genomlida, både sådana här dåliga inlägg, tillika dåliga pass. Bättring!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0