Träningsrapport 27/9 -10

Tid: 12:45 - 13:55

Muskelgrupper: Bröst/Triceps

Träningsperiod:
Styrka, med viss modifikation i form av teknikträning

Gym: Friskis & Svettis, Eriksberg

Betyg: 8/10

Uppvärmning: Rotatorcuffen 5 minuter

Axeln känns inget vidare, en vecka efter olyckstillfället. Jag upptäckte under passets gång att jag var kraftigt begränsad i vissa rörelser, hantelflies var till exempel en praktisk omöjlighet. Jag kunde inte heller belasta bröstmuskulaturen så mycket som jag ville, efter ett tag började det göra ont - i synnerhet om jag gick förbi en viss "gräns" (för långt ner). Fick helt enkelt göra det bästa av situationen och öva på min, såvitt framkommer, dåliga teknik. Kollade runt lite på DuTub igår och fastnade för den här, (som jag hädanefter i största möjlighet försöker införliva i min träning):



Bänkpress (teknik)
20 x 20
40 x 15
50 x 12
50 x 12
50 x 10

Vet inte, tyckte det tog ovanligt mycket i triceps. Ändå höll jag nästan lika brett som vanligt. Enda modifikationen jag gjorde idag var att pressa ihop skuldrorna och föra armbågarna närmare kroppen. Dessutom kändes det betydligt tyngre, jämfört med om jag skulle gjort som vanligt. Trots det faktum att jag inte är särskilt stark i bänk, borde 50 kg upplevas lättare än vad det i själva verket gjorde.

Smithbänk (teknik)
45 x 15
55 x 11
55 x 12

Läs föregående övning...

Gjorde här ett försök med hantelflies men det gick inte. Blev i stället:

Cable-cross
vilken kändes avsevärt mycket bättre
10 x 15
12.5 x 12
15 x 8

Maskinpress (teknik) så gott som partiell
50 x 12
55 x 11
50 x 10

jag kan i fortsättningen välja mellan att tillämpa den nya tekniken och ligga på de här flugvikterna eller köra på som vanligt med högre skaderisk. Svårt val!

Skivstångspress med z (teknik)
Uppv. 20 x 20 + 10 "bänk"
25 x 15 + 12
30 x 12 + 8
30 x 7 + 8 dog totalt!

Sällan, om ens någonsin, har jag upplevt sån här kontakt och pump i triceps. Gick ned med stången bakom huvudet och hade den aldrig ovanför ansiktet. Dvs bakom kroppen hela tiden, vilket medförde att överarmens baksida stressades genom hela seten.

Enarms kabelextension
3.75 x 12
3.75 x 12
3.75 x 12

Press-down ("rakt ner"
25 x 15
32.5 x 7 + 1
30 x 10

Tur att i alla fall halva passet gick klockrent! Annars hade jag varit riktigt däven. Jag var så slut efter tricepspasset att jag inte kunde göra en enda smal armhävning...på knä! Efter gymmet åkte jag till Apoteket och investerade i 20 tabletter Voltaren. Hoppas på mirakel med axeln. Kanske läge att dämpa förväntningarna, Jansson! Det här kan ta tid...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0