(Över)träningsrapport 14/4 -11

Nu kom det som vi alla väntat på - dagen som hjärnan ville mer än kroppen! Till att börja med hade vi sen idrottslektion ute i Skatås. "Military training" stod på programmet. Precis som det låter, är träningsformen baserad på övningar och metodik från 'det militära.' En metodik som för övrigt bestod av att en medelålders ex-militär sprang efter oss deltagande, vid tillfället över 20 st, och manade på oss att göra än det ena, än det andra.

Jag orkar verkligen inte beskriva i detalj vad vi gjorde, vill bara krypa ner i sängen och sova just nu. Det jag kan säga är att, det var fruktansvärt (!!!) jobbigt. Visst, jag har känt mig illamående med blodsmak i munnen på gymmet, men det här var av en helt annan värld...

Så hoppar vi snabbt till idag. När jag kom hem från passet igår kände jag att det nog var dags för en vilodag. Jag var sliten, orkeslös och orkade knappt kolla på tv. Den planeringen höll till idag. Jag hade beräknat att jag skulle behöva jobba med marknadsföringsuppgiften även efter skolan, varpå jag beslutade mig för att inte ens ta med träningsväskan i morse. Det skulle snart visa sig att jag hann bli färdig under lektionen, så jag kunde vackert bege mig hem redan innan klockan slagit tre. Eftersom träningen är den övervägande delen av min fritid funderade jag lite på vad jag skulle sysselsätta mig med. Det var ju sol, och är det fortfarande, så en promenad lät bra.

Men då slog träningsdjävulen till! Mellanmål, kaffe och en och en halv timme senare äntrade jag F&S Frölunda för att beta av det "lätta benpasset." Fattar inte ens varför jag kom på idén - benen var rejält trötta efter gårdagens batalj och egentligen hade jag nog gjort mig förtjänt av en dags vila. Jag gav det ett försök i alla fall...

När det sedan visade sig att jag knappt orkade 10 repetitioner på uppvärmninsvikten började jag ana oråd på riktigt. Jag slet mig igenom ett par set, men tänke snart: "Vad fan gör jag här? Träningen ger absolut ingenting idag!" Ni kan ju se själva:

Hack-squat
97.5 x 8
112.5 x 12
97.5 x 12
105 x 12
105 x 12

Nej, nu är det bara att ta nya tag! Lite vila på det här så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0