Klient: Åke Söderqvist

Något utomordentligt lustigt hände mig på gymmet dag! Jag höll på at snöra av mig dojjorna, samtidigt som jag snicksnackade med miss Östersund, när en (aningen korpulent) man går fram till disken och börjar ställa frågor om Friskis & Svettis i allmänhet, anläggning Eriksberg i synnerhet. Efter att ha tagit del av konversationen och den nyblivna kunden har införskaffat ett Gymkort-dagtid, och därav gått i från sin gamla kedja FeelGood, kan jag bara inte hålla mig. Helene, tidigare kallad miss Östersund, lyckades glömma bort att upplysa om den gratis gyminstruktionen man har tillgodo vid köp av ett årskort. Ungefär så här lät det:

Oscar: *Harkel*, Helene, du glömmer väl inte bort att Åke kan utnyttja en gyminstruktion för 100 kr, nu när han har köpt ett kort?

Helene: Ja, precis som Oscar säger, så har du rätt till en genomgång av maskiner och övningar under det kommande året.

Åke: Jaså, vad bra. Tidigare har jag ju tränat på FeelGood, där jag fick ett schema anpassat till mina förutsättningar. Men jag skulle gärna undersöka, tillsammans med en instruktör, om maskinerna är någorlunda snarlika.

H: Jag ser nu i systemet att vi inte har tid förrän i början på april. Kan jag ringa dig om det dyker upp en lucka, Åke?

O: Men så länge ska han väl inte behöva vänta? Nu är det ju så här: jag är ju ingen utbildad instruktör eller så, men skulle nog vilja påstå att jag kan en del. Fullt tillräckligt för att instruera någon med ett och halvt års gymerfarenhet. Om du tycker det är en bra idé skulle jag kunna gå med dig en sväng på gymmet.

Å: Oj, det låter ju väldigt bra! När kan du?

O: När som helst!

Å: Nu?

Ja, på den vägen var det. Jag snörade på mig skorna igen och vi äntrade gymmet. Det var egentligen inte särskilt mycket jag behövde göra. Han fick visa sitt schema och jag kollade utförandet. Jag får faktiskt säga det att det syntes knappt att "bara" tränat sammanlagt 1.5 år på gym. Av egen erfarenhet vet jag emellertid att det kan vara skönt att få bekräftelse, ett bevis på att man är på rätt spår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0