Klient: Felicia Nordlund

Jag blev ju som sagt ombedd igår att komponera ett mindre omfattande träningsprogram för gymmet. Eftersom jag fick VÄLDIGT vaga instruktioner, kunde jag ju kanske fått ett lättare elddop. Jag fick knappt veta någonting. Dessutom - i och med att motionären inte hade "tid" att träffas för att utarbeta schemat tillsammans, kan varken hon eller jag räkna med att det är särskilt ingående eller detaljerat.

Erfarenhet Nybörjare

Mål Komma i gång med styrketräning

Upplägg Helkropp
                       
Antal pass/vecka 1

Antal set 3

Antal repetitioner 12-15

Beskrivning: Med det här programmet lyckas du gå igenom hela kroppen på ungefär 1.5 timme. Vilket kan låta som avskräckande lång tid. Men i och med att du har bestämt dig för att träna en gång i veckan, känns det svårt att få med allt annars. Detta eftersom det här är ett renodlat styrketräningspass utan funktionella övningar.

Uppvärmning
Cross-trainer 5 minuter

Rotatorrörelser (både inåt och utåt) x 15 reps

1. Benpress

 

2. Vadpress

 

3. Bänkpress

 

4. Sittande rodd

 

5. Militärpress

 

6. Skivstångscurl

 

7. Push-down

 

8. Ryggresningar

 

9. Bosu-Bench-Crunch

 

10. Bålrotation på bänk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0