Kosten v.8

Jag har av olika anledningar inte haft tid (nåväl) att ladda upp bilder här på bloggen. Så här kommer ett utdrag från kosten den gångna veckan:

Axon kallar det "Den Optimala Dietfrukosten", jag kallar det söndagsfrukost. För det är bara under söndagar, möjligtvis lördagar, som jag har tid att tillreda denna delikata sammansättning av bra kolhydrater, protein och fett: (Märk väl att vi var två personer som åt, därför den stora mängden ingredienser)



Till en person skulle jag rekommendera:
- 2 mellanstora eller 3 stora potatisar (kalla)
- 4 ägg, varav 2 hela (för att dra ner på kalorierna)
- Broccoli efter tyckte och smak
- Spenat efter tycke och smak
- Smaksätt med salt, vitpeppar och paprika



Det perfekta mellanmålet/kvällsmålet:
- 250 g lättkesella
- 1 msk Fun Light Wild Berries



En vanlig fredagkväll:
- 2 kycklingbröst
- 2 potatisar
- 1 avocado
- Broccoli
- Sallad
- Kryddor



Nu under dieten vill jag "sköta" skolmaten, även den, i största möjliga mån. Så varje söndag kollar jag kommande veckas meny, för att se om det är något jag vill "välja bort." Så var fallet i torsdags, så kvällen innan lagade jag min egen. (OBS! Det här är onsdagens mat, men det vara exakt samma sammansättning på torsdagen):

- Renskav
- Räkor
- En halv tomat
- Stekta champinjoner
- Sallad
- 2 kalla potatisar



De dagarna jag inte äter kyckling, är det här standard:
- 2 laxfiléer
- 2 potatisar
- Sallad



Så här såg vardagsrumsbordet ut efter halva pappas utlandsvistelse:
Högar av Coca Cola, tonfisk, keso och kesella!



Dålig fantasi och tomt kylskåp ledde till denna smaklösa kombination:



Då var lördagslunchen betydligt trevligare:
- 2 kycklingfiléer
- 2 potatisar
- 1 avocado
- Sallad
- 1 tomat
- Fetaost (3%)



Flytande frukost á la Don Jansson:
- 2 dl fiberberikade havregryn
- 3 hela ägg
- 8 frysta jordgubbar
- 3 valnötter
- 4 dl minimjölk



Söndagssushi framför några gamla godingar signerade Walt Disney & Co.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0