Träningsrapport 16/2 -11

Tid: Spinning 40 minuter (varav 5 minuter gång) + 25 minuter gång

Träningsform: Cardio - spinning + gång

Gym: Friskis & Svettis, Eriksberg

Betyg: Jag tog ut mig för lite för att passet öht ska kunna betygsättas. Det här vara bara en smakstart!

Spinning
Någon gång måste vi alla vidga våra vyer - eller? Jag testade i alla fall på spinning idag. Något, som jag har hört, ska få de flesta människorna suicidbenägna. Jo då, det vara jobbigt. Men inte fullt så jobbigt som jag hade förberett mig på. Det berodde inte på min kondition (som i själva verket är ganska kass), utan på att jag kände mig villrådig. Jag visste inte vilken nivå jag skulle lägga mig på, hur slut man förväntades vara efter halva passet osv. Men jag är helt övertygad om att man kan få det i princip hur jobbigt som helst. Given onsdagsmotion!

Gång
Jag vill ju gärna hålla konditionspassen till en timme, så jag passade på att gå en stund efter spinningen. Låg på 7 km/h (ypperlig gångtakt, gav 135 i puls) i 25 minuter.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0