Dagsrapport 8/3 -11

Det är inte ofta jag "missar" två dagar här på Blogg(en)!

Jag ska vara helt ärlig. Efter förra veckans träningsmani kände jag mig ruggigt sliten igår när jag stod upp 05:45, kokade kaffe och gick min sedvanliga morgonpromenad. Överraskande nog inte tillstymmelse till varelse muskelvärk eller andra symtom härledda till lekamen, utan snarare tendenser till utmattning. Jag kände mig illamående, hängig och allmänt nedgången.

Den första tanke som slog mig var att försöka utröna orsaken. Visst, jag hade tränat veckans alla dagar, men jag hade (trots allt) tränat rätt, ätit rätt och sovit rätt. Det tyckte jag i alla fall själv, med undantag för söndagens svårigheter att falla in i sömn. När jag konstaterat att det troligen berodde på det, försökte jag komma på en lösning för att inte förvärra besvären. Sagt och gjort, det fick bli en välbehövlig vilodag!

Eftersom tisdagens lektioner var flyttade till imorgon (onsdag) passade jag på att unna mig en regelrätt jag-vaknar-när-jag-vaknar-sömn, utan påverkan av telefon, klocka eller andra störningsmoment. Jag vaknade, utsövd, först vid 10:45, vilket gav mer än 11 timmars djupsömn. Det första som mötte mig när jag öppnade ögonen var ljus, solljus. Var våren på väg måntro?

Jag fick en lysande (om ordvitsen ursäktas) idé att ta mig en lång, skön promenad. En promenad där jag inte marschade sju o en halv kilometer i timmen, utan bara få stunds avkoppling i det vackra vädret.

11:15 drog jag i mig 150 g tonfisk (för att påbörja dagens intag av protein) och ett STORT glas kaffe (för att 1) det är så infernaliskt gott 2) koffein påstås öka förbränningen)

Jag klädde på mig de enda träningskläder som inte var använda tio gånger utan tvätt



och påbörjade gången. Efter att ha telefonerat med både mina morföräldrar och señor Borgmäster styrde jag kosan mot Dag Hammarsköldsleden, där det finns en gångbro över till Slottsskogen.



85 minuter efter att jag lämnat Kaverösporten bakom mig var jag tillbaka igen. Vid det laget var jag hungrig som en varg, inte konstigt med tanke på att min kost fram till två-tiden endast bestått av lite nermalda delfinfenor och Colombianskt guld (det bruna, inte det vita.)

Det var så dags för lunch:


- 2 laxfiléer
- Krydda chili/citron
- 3 potatisar
- 1 avocado
- Provencalsk sallad

Och mellanmål:


- 125 g keso
- 1 skivad banan

Och slutligen middag (no-carb):


- 2 pannbiffar med lök
- Gammal restkyckling
- Provencalsk sallad

Imorgon sätter jag i gång igen efter det korta uppehållet. Det blir ett besök hos sjukgymnasten följt av ett grepp-/konditionspass!

Kommentarer
Postat av: Mathz

Fan vad grymt diciplinerad du är bojje!! Jag är verkligen sjukt imponerad (såhär mellan oss träningsnarkomaner) :) kämpa på! Pusspuss från Sydney!

2011-03-09 @ 00:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0