Träningsrapport 18/3 -11

Lyckades med bedriften att glömma "Bibeln", så det blir ingen utförlig rapport denna fredagkväll! På lunchrasten hade jag spaltat upp ett överkroppspass utav Guds like, men stoppade naturligtvis träningsdagboken i portföljen (som jag sedan lämnade i bilen, när jag hämtade bagen.) Det fick bli en form av träning-på-känsla, en träningsform som jag sedan de gångna tre åren är obekant med, och som jag inte ämnar utnyttja i framtiden...

Tid: ~en och en halv timme. Det gör mig inget, för jag hann med så fruktansvärt mycket. Efter många övningar, många set och många bröl i den högfrekventerade lokalen körde jag hemåt med ett flin på läpparna.

Träningsform: Styrketräning

Muskelgrupper: Överkropp

Fas: Styrka x 3-4 set (dvs fler än vanligt.) Testade en liten Axonspecial, vars förlaga inte sällan överstiger två timmar. Trots överkroppsupplägget blev jag helt slut i varenda muskelgrupp ovanför naveln. 

Gym: Friskis & Svettis, Eriksberg

Betyg: 9/10 Axelpressen drog ner betyget! Är inte van att träna axlar samtidigt som bröst...

Uppvärmning: Rotatorcuffen

Bänkpress x 4 set

Brett latsdrag x 4 set

Axelpress (smith) x 4 set

Bred kabelrodd x 4 set (superset)

Hantelrodd x 4 set (superset)

Stående kabelflies x 4 set (superset)

Framåtlutat sidolyft (kabel) x 4 set (superset)

Underhand chin-ups x 3 set

21:an x 3 set

Skivstångspress x 3 set

Axoncurl x 4 set (superset)

Enarms kabelsträck x 4 set (superset)




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0