Träningsrapport 23/3 -11

Tid: Ca 40 minuter

Träningsform: Kondition - backintervaller/sprint

Plats: Åkered

Betyg: 8/10

Idag testade jag backintervaller i den låååånga stigningen mot de utslagnas högborg (Opaltorget).

Uppvärmning
750 meter lätt joggning

Backintervaller
Backen är fördelad på två separata stigningar med en "platå" emellan. (Bilder kommer nästa gång). Den första delen utfördes på cirka 75 % av max, på avsatsen ökade jag farten succesivt, för att slutligen ta i för allt vad benen bar upp till toppen. Alltså tre intervall i varje "set." På nervägen gick jag, väl i botten körde jag på med en gång (och tilläts därför aldrig vila).

Intervall 1
Intervall 2
Intervall 3
Intervall 4
Intervall 5

Nedvarvning/hålla temperaturen
750 meter lätt joggning

Sprint på plan mark
Jag ville även köra kortare sprintsträckor på plant underlag. Så på raksträckan mellan ICA-affären och hemmet körde jag fem intervall. Om jag får uppskatta så tror jag att avståndet var cirka 50-60 meter.

Intervall 1
Intervall 2
Intervall 3
Intervall 4
Intervall 5


 

 

 

 

 

 





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0